27 Ocak 2011 Perşembe

Manti Misali

Bu manti cesitinin ismi hep farkli farkli söylendigi icin hangisinin gercek ismi olduguna karar veremedim bende kendimce bir isim koydum "Manti Misali".
Yapilisi cok basit görünsede lezzeti süper bir okadarda hafif,denemenizi tavsiye ederim.

Malzemelere gelince;
Hamuru icin
3 yumurta
1 veya 2 su bardagi su (yapacaginiz miktara göre )
aldigi kadar un
1 tatli kasigi tuz
1 yemek kasigi siviyag

ic malzeme icinde ben ispanakli harc hazirladim siz isteginiz ic harci kullanabilirsiniz.
yarim kilo ispanak
1 kuru sogan
tuz karabiber pul biber
2 yemek kasigi siviyag

yapilisina gelince ,hamur icin bütün malzemeleri karistir manti hamuru sertliginde bir hamur yogurun,avucunuzun alabilecegi büyüklükte bezelere ayirip yuvarlayip yarim saat kadar dinlendirin.
Bu arada icini hazirlayin,sogani kücük kücük dograyip siviyagda biraz cevirin ispanaklari ve baharalarini koyup karistirin sogumaya birakin.
Dinlenmis bezeyi oklava veya merdane ile klasik manti kalinliginda acin su bardagiyla yuvarlaklar kesin ,her bir yuvarlak hamurlarin icine ic alzemeden koyup kenarlarini ister benim yaptigim gibi istersenizde kücük catal ucuyla bastirarak kapatin.

Diger tarafta orta büyüklükteki bir tencerenin yarisina gelicek kadar su koyup kaynatin kevgir veya isiya dayanikli bir süzgecide tencerenin üstüne yerlestirin.Üstüne mantilariyerlestirin,bu bir cesit buharda pisirme gibi oluyor.
15 -20 dakika kadar (üzerinede kapak kapatilmis sekilde) buharda pisirilir.

Sonra tabaga üstüne arzu ederseniz eritilmis tereyagli naneli biberli en üstünede sarmisakli yogurt dökün.

AFIYET OLSUN






Hiç yorum yok: